آی تی بلاگ

مجله بروز فناوری اطلاعات

آی تی بلاگ

مجله بروز فناوری اطلاعات

صندوق فروشگاهی مورد تأیید دارائی  -صندوق فروشگاهی سیان

صندوق فروشگاهی مورد تأیید دارائی  -صندوق فروشگاهی سیان

تعریف سامانۀ فروشگاهی مطابق با مفاد مالیاتی: به صندوق فروش یا رایانه‌ای اطلاق می‌گردد که دارای نرم افزار فروشگاهی است و جهت ثبت اطلاعات حداقل خرید و فروش روزانه و هزینه و نگهداری موجودی در یک واحد شغلی مورد استفاده فرار می‌گیرد.
در اجرای مفاد مادۀ 121 قانون برنامۀ پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و مادۀ 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین نامۀ اجرایی مادۀ 71 قانون نظام صنفی، کلیۀ مؤدیان مشمول بندهای الف و ب مادۀ 95 قانون مالیات های مستقیم، مکلفند فایل الکترونیکی اطلاعات خرید و فروش خود را در دورۀ زمانی تعیین شده (بصورت فصلی: بهار، تابستان، پاییز، زمستان) از طریق سایت www.tax.gav.ir برای سازمان مالیات ارسال و یا لوح فشردۀ آن را به ادارۀ امور مالیاتی محل فعالیّت خود تحویل نمایند...
ویژگی‌های صندوق فروشگاهی مورد تأیید دارائی :
1-قابلیّت ثبت فاکتور فروش و صدور صورت‌حساب
2- قابلیّت ثبت فاکتور خرید
3- قابلیّت نگهداری موجودی انبار
4- قابلیّت گزارش‌دهی
5- قابلیّت نگهداری حساب مشتریان
6- قابلیّت تولید فایل الکترونیکی گزارش سه ماهه، مطابق مادۀ 169 مکرّر
معرفی صندوق فروشگاهی یا نرم افزار دارای ویژگ‌های برشمردۀ فوق:
صندوق فروشگاهی سیان، دارای تمامی ویژگی‌های صندوق فروشگاهی مورد تأیید دارائی می‌باشد. این نرم افزار با قیمتی بسیار اقتصادی و مناسب، دارای کاربری ساده و آسان بوده و به آسانی قابل نصب می‌باشد.

[caption id="" align="aligncenter" width="704"]صندوق فروشگاهی سیان مورد تایید دارائی صندوق فروشگاهی مورد تایید دارائی[/caption]

شایان ذکر است مؤدیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانۀ صندوق فروشگاهی یا رایانۀ دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی، در صورت عدم استفاده از سامانه‌های مذکور از معافیت مالیاتی مقرّر در قانون برای سال مربوطه محروم خواهد شد.
و قابل ذکر است: هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق فروشگاهی یا رایانه، توسط صاحبان مشاغل اعم از نرم افزار و سخت افزار، از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مشمول در اولین سال استفاده کسر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.