آی تی بلاگ

مجله بروز فناوری اطلاعات

آی تی بلاگ

مجله بروز فناوری اطلاعات

چرا نوروز امسال با الی گشت به تفلیس سفر کنیم؟

تور نوروزی تفلیس

تفلیس، پایتخت زیبای گرجستان در همه ی روزهای سال و در همه وقت پذیرای میلیون ها مسافر از سرتاسر جهان است. بسیاری از عوامل باعث شده است که تفلیس گرجستان مقصدی دلخواه برای سفرهای خارجی باشد. از جمله ی این عوامل می توانیم به عدم نیاز به ویزا، نزدیکی مسافت، هزینه های نسبتا ارزان سفر و جاذبه های گردشگری فراوان این شهر را نام ببریم. با این که بهار تفلیس اغلب کوتاه است اما آن قدر زیبا و دیدنی است که به نظر می رسد مقصد فو العاده ای برای سفر نوروزی سال ۹۸ باشد. از این رو ما می خواهیم تا امروز به بررسی تور نوروزی تفلیس الی گشت برای شما بپردازیم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تور نوروزی تفلیس

 

ادامه مطلب ...

نکاتی مهم که قبل از سفر به گوا باید بدانید!

نکات سفر به گوا

شهر ساحلی گوا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری هند است و در فواصل مختلف تورهای ویژه بمبئی و گوا برگزار می شود. این شهر و استان کوچک هندی با سواحل زیبا و نقره فام، غذاها و آشپزی خوشمزه و لذیذ و تفریحات و بازارهای محلی و … سالانه میلیون ها نفر را به سمت خود می کشاند. در این مطلب مهم ترین و کاربردی ترین نکات سفر به گوا را با شما در میان می گذاریم. اگر برای اولین بار قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا را دارید مطمئنا دانستنِ این نکات می تواند سفری لذتبخش تر و خاطره انگیزتر را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه با الی گشتهمراه باشید.

سفر به گوا

 

ادامه مطلب ...

تراس های کشاورزی شگفت انگیز در سراسر جهان

تراس های شگفت انگیز

به منظور ایجاد بهترین شرایط برای یک خاک فقیر، حفاظت از منابع آبی و همچنین استفاده از زمین های کوهستانی، کشاورزی در تراس های شگفت انگیز توسط فرهنگ های مختلف در سراسر جهان گسترش یافته است. وجود نیروی کار بسیار باعث شد تا تراس ها بتوانند با حمایت از نیازهای گیاهی به رشد و پرورش محصولات کشاورزی، دام و طیور و … بپردازند. این تراس ها باعث شد تا از فرسایش خاک جلوگیری شده و همچنین باران و آب های روان را بتواند حفظ نمود در غیر این صورت این تپه های معلق بدون کاربرد باقی می ماندند. نه تنها این تراس ها امروزه به عنوان بخش ضروری برای مردم محلی تبدیل شده است بلکه از سوی دیگر به عنوان چشم اندازی زیبا و نقطه ای برای گردشگران به شمار می رود. در این مطلب می خواهیم زیباترین تراس های شگفت انگیز را برای شما تشریح نماییم پس با الی گشت همراه شوید.

تراس های شگفت انگیز

 

ادامه مطلب ...

معماری شگفت انگیز آبراه های باستانی در سراسر جهان

کانال های باستانی | Ancient Aqueducts

واژه کانال یا مجرای آب از ترکیب دو واژه لاتین aqua به معنی آب و ducere به معنی راهنمایی به وجود آمده است. بنابراین آبرسانی به عنوان یک ساختار مصنوعی مانند کانال، تونل یا گودال بوده که برای حمل و نقل آب از یک مکان در راه دور به جای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. اولین کانال های باستانی توسط تمدن های اولیه مانند بابل، آشور و مصر ساخته شده اند. این مجاری آبی ابتدا به صورتی ساده به عنوان کانال های روباز میان رودخانه ها و شهرها ساخته شده بودند. معروفترین مهندسی در این زمینه را در میان تمدن های باستانی رومیان ارائه می کردند. در طول یک دوره ۵۰۰ ساله رومیان ۱۱ قنات و کانال های باستانی را ساخته و توانستند توانایی خود را در جهت تامین آب در سراسر امپراتوری خود افزایش دهند. با الی گشت همراه باشید تا چند مورد از این کانال ها و قنات ها را در روزگار باستان بشناسیم.

کانال های باستانی

 

ادامه مطلب ...

بهترین مکان های دیدنی در ولز که نباید از دست بدهید

 جاذبه های دیدنی ولز

ولز با سایر بخش های بریتانیا تاریخ مشترک بسیاری دارد اما زیبایی ها و چشم اندازهای آن باعث شده تا آن را به عنوان مقصدی منحصر به فرد معرفی نمود. برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به ولز وارد می شوند واضح ترین تفاوت میان این بخش و سایر سرزمین های انگلستان زبان ولزی می باشد. در حالی که اغلب افراد و توریست ها نیز به زبان انگلیسی صحبت می کنند، می توان در این منطقه چند عبارت از قدیمی ترین زبان های اروپا را یاد گرفت. علاوه بر فرهنگ سلتیک، کشور ولز دارای تعداد زیادی از قلعه ها می باشد. کوه ها، دره ها و خطوط ساحلی منظره ای زیبا و دلربا را به وجود آورده که باعث می شود تا جاذبه های دیدنی ولز را از نزدیک احساس نمایید. پس با الی گشت همراه شوید تا برخی از جاذبه های ولز را با یکدیگر مرور کنیم.

جاذبه های دیدنی ولز

 

ادامه مطلب ...